З початку цього року
у Полтаві залишилось майже 30 невідремонтованих провалів на колекторах.
Найкритичніша ситуація існує у районі магазину МЕТРО — між Київським шосе та
гаражним кооперативом біля тубдиспансеру. Там зношеність каналізаційних мереж
місцями сягають 100%, а поруч з проваллям розташовані гаражі
Щоб оцінити масштаби
ситуації з каналізацією депутати Полтавської обласної ради здійснили робочу
поїздку кількома об’єктами й оглянули каналізаційний колектор Автоагрегатного
заводу по вулиці Глібова, колектор поблизу тубдиспансеру та колектор по вулиці Героїв
АТО.
«Колектор
Автоагрегатного заводу приймає стічні води з Малобудищанського заводу,
психлікарні, Інституту свиноводства. Тут велике пересічення з комунікаціями,
паралельно йде газопровід. Зараз стоїть тимчасова насосна станція, підключена
електроенергія і відводимо стічні води з цього району. Причина провалів —
газова корозія. Утворюється газ з різних миючих засобів, якими ми користуємось,
виникають фосфати, мікроелементи проникають у пори бетону, розбухають, руйнують
бетонне склепіння й виникають провали. Мешканці міста зараз потерпають від
того, що є ці ями і запах», – коментує ситуацію з колектором по вулиці Глібова
начальник служби каналізації КП ПОР «Полтававодоканал» Іван Мистюк.
Поблизу тубдиспансеру
на колекторах теж велика кількість провалів, а по вулиці Героїв АТО нині
тривають роботи методом горизонтально-наклонного буріння. У більшості випадків
працівники ставлять тимчасові насосні станції, а це додаткові витрати на
електроенергію.
Технічна служба
підприємства розробила програму на 3 роки по локалізації і виходу з аварійності
по каналізаційності колекторів. До кінця 2018 року у планах відремонтувати
колектори району 1-ї міської лікарні, вулиці Південної і Шолом-Алейхема. На
роботи вже витратили майже 30 млн грн.
У 2019 році необхідне
фінансування 225 млн грн.
У 2020 році заплановано
ремонт ділянки Київського шосе, поблизу тубдиспансеру, по вулиці Зигіна, це 235
млн грн. Всього близько 600 млн грн на 3 роки.
«Це газова корозія.
Це труба з внутрішньої сторони, бачимо арматуру, якою армована труба, і вилуження
складової бетону. Якщо отвори з’явились в трубі з боку, то ще більш-менш, якщо
зверху – це 100% провал. І добре, коли він на зеленій зоні, а якщо на дорозі –
це катастрофа», – пояснює Іван Мистюк.
Щоб вирішити пробему
аварійності каналізаційних колекторів, у Полтавській ОДА сподіваються на
співфінансування з міською владою. Тому для цього найближчим часом зберуть
наради, щоб з’ясувати суми. Адже наприкінці року вже будуть відбуватись
бюджетні комісії.
«На останній комісії
з питань комунального господарства це питання теж розглядалось. Ми написали
лист від комісії до міської ради, що обласна рада теж йде на умовах
співфінансування і готова вкладати кошти на реконструкцію колекторів. Я думаю
наступного тижня зберемо нараду разом з міською радою, представниками ОДА та
обласної ради для того, щоб запланувати, скільки кожен зможе виділяти кошти
самостійно для вирішення цієї нагальної проблеми», – запевнив голова комісії
обласної ради з питань житлово-комунального господарства, енергозбереження,
будівництва, транспорту та зв’язку Ігор Сірик.
«Наступного тижня
плануємо їхати у банк ЄБРР з пропозицією прокредитуватись на довгостроковий
кредит під невеликий відсоток, для того, щоб ці проблеми усунути найближчими
роками», – зазначив заступник голови Полтавської ОДА Олег Пругло.
©Ліна Решетник / Новини Полтавщини
Катастрофічна ситуація з колекторами у Полтаві: як і коли ремонтуватимуть та скільки коштів на це потрібно (ФОТО)
4/
5
Oleh
Lina Reshetnik