четвер, 25 квітня 2019 р.

Про полтавське коріння, інтерактивну освіту та волонтерство, – Тарас Тополя у Полтаві (ФОТО)



23 квітня у Полтаві побував фронтмен гурту “Антитіла” Тарас Тополя. Проте цього разу перед полтавською молоддю і волонтерами він виступав не як музикант, а як Молодіжний посол ЮНІСЕФ (ООН) в Україні. Зустріч відбулась у партнерстві з молодіжним проектом U-Report Ukraine, його метою є підвищення громадської активності молоді та залучення її до соціально корисних ініціатив.

Полтавщина для Тараса Тополі є малою батьківщиною, його родичі по татовій лінії родом з Карлівки. Про це він розповів на зустрічі. Також обговорювали теми волонтерства, життєві цінності, зброю, освіту майбутнього. Не обійшлось і без музики.

Про волонтерство

“Першим мотиватором долучитись до волонтерства є внутрішній порив. Тут є багато чого…Це і співчуття тим людям, яким потрібна допомога. Але всі ми егоїсти – робимо те, що корисно для нас. Ми від цього отримуємо задоволення. Робимо ті речі, від яких прямо чи опосередковано отримуємо вигоду. І людині найліпше мотивувати займатись волонтерською діяльністю тим, що вона отримає від цього якийсь зиск. Тільки треба це пояснити. У нашому суспільстві одна людина не може бути щасливою, коли навколо всім погано. І щоб їй було комфортно існувати, вона мусить гармонізувати своє оточення. Не “я успішний, мені добре”, а “нам добре, ми успішні”. Виграє той, хто вміє покращувати ситуацію навколо себе. Відповідно, волонтерство – це егоїстичний механізм, який врятує нас, бо це об’єднує людей. Ти віддаєш частинку себе заради інших. А інші це так само ти”.


Про цінності

“Мені важливо жити з людьми в довірі. З тими, з ким я будую щось спільне. Я хочу, щоб мені говорили і довіряли свою точку зору, щоб не боялись зі мною поділитись своїми сумнівами, вказати мені на помилки. Комунікацію з людьми намагаюсь будувати на довірі”.

Про зброю

“Я закінчив Університет внутрішніх справ. Стріляв з Марголіна, Макарова, Стєчкіна, автомата Калашникова…На щастя, мені не довелось стріляти у людей. Вдячний Богу за те, що відвід від цього. Це психологічно дуже важко. Але як вцілити з автомата чи пістолета я знаю. У рамках волонтерської діяльності я почав розбиратись в балістиці. Знаю, що таке класи захисту, бронеплита, військова аптечка — поняття, які я вимушено вивчив. А до 2014 року я нічого про це не знав”.

Про повернення молоді з-за кордону

“Треба починати з економіки, екосистеми, в якій розвивається молодь. Ми маємо рухати економіку, суспільство, щоб у нас рівень екосистеми був не гірший, ніж за кордоном. Розуміємо, що це утопічна ідея. Глобальний світ рухається шаленими темпами вперед. Тому залишається тільки ідеологія — чому люди повинні кинути ті перспективи і повернутись додому. Але таких людей, на жаль, зовсім мало”.


Про освіту

“Вчителі – дуже недооцінена категорія суспільства. Економічно вони мають бути набагато більше вмотивовані. Я б увів у школи Урок майбутнього. Змінив оснащення. Хотів, щоб школи вийшли у віртуальний простір, як мінімум, уроки історії. Наприклад, діти заходять у клас, де є круговий проектор, або одягають 3D-окуляри і стають учасниками Полтавської битви. Хотів. щоб освіта через 10 років була інтерактивною. У школах має бути рейтингова система — дитячі стипендії і стипендії класу. Це шалений інструмент мотивації. Загалом, освіта має бути налаштована те, щоб жити завтра, а не переймати досвід, як ми жили вчора. Повинно бути зміщення акцентів з егоїстичного до корпоративного. Бо в сучасному світі перемагають об’єднання людей”.

Про “Антитіла”

Це як дві ноги. Половина – розважальної музики, які мають заряджати, потанцювати і т.д. А інша половина — від жорсткої соціальщини до іронії, сарказму, легких метафор, де ми піднімаємо важливі речі, які в грубій формі можуть не сприйматись. А через пісню, мелодію вони “заходять” людям.



Про світові музичні тренди

Музичні тренди диктує не Україна і не Європа, а Америка. Так склалось історично, бо англійська мова стала домінантною. Музична індустрія концентрується в Америці. І саме звідти починають текти тренди і течії, які охоплюють Європу і Україну. Щоб доповнювати світовий шоу-бізнес україномовною музикою потрібно, щоб був попит на неї. У поп-індустрії його немає. Він є лише нішевим. На рівні з африканськими чи монгольськими колективами популярними стають й етноколективи з України, які не співають англійською мовою, але своїм виконанням доповнюють нішу фолк-музики. Я не бачу механізмів, яким чином україномовна музика може задати світовий тренд. Окрім нішевої історії, яку ми вже спостерігаємо на прикладі Даха Брахи чи ONUKA. Українцям спочатку треба зробити територіальну, економічну експансію. А потім можемо говорити про українські тренди. Культурна експансія починається з економіки.



©Ліна Решетник/Новини Полтавщини



Поделиться в соцсетях

Facebook TwitterGoogle+ Vkontakte
Рекомендуем × +
Про полтавське коріння, інтерактивну освіту та волонтерство, – Тарас Тополя у Полтаві (ФОТО)
4/ 5
Oleh