1 березня у Полтавському
обласному інституті післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського
проходить освітній івент “Нова українська школа: відповідальне лідерство”, де
керівників шкіл, освітніх департаментів знайомлять з програмами формування
культури лідерства.
Організватор
освітнього івенту Тетяна Устименко розповідає, що зараз у навчанні на першому
місці знаходться не предметні знання, а навички, які людина має володіти
протягом життя.
“Найголовніша наша
задача — щоб учасники освітнього процесу могли приміряти ці практики на власних
умовах. Мета — активно впроваджувати практику лідерства. Сьогодні говорять не
стільки про предметні знання, скільки про навички успішної людини. Світ швидко
змінюється, але є щось, що буде завжди потрібним. І лідерство це та навичка,
яка буде потрібна в будь-якій професії та умов. І сучасна освіта повинна давати
школярам, студентам можливість “прокачати” лідерство”, – розповідає Тетяна
Устименко.
Усіх учасників
освітнього івенту знайомлять з такими практиками культури лідерства:
“Liberal arts” –
проект УАЛ, покликаний поширити модель навчання впродовж життя та спонукати
вчителів долучатися до реформи системи освіти знизу;
“Лідер в мені” –
програма Стівена Кові “Сім звичок високоефективних людей”, адаптована для
закладів загальної середньої освіти. Це синтез універсальних принципів
особистісної та міжособистісної ефективності, таких як відповідальність,
згуртованість, командна робота тощо, які є однаково зрозумілими для людей всіх
культур;
“Конструктивне
екологічне лідерство” – сучасна концепція лідерської освіти — освіти, що
генерує лідерів;
“Полтавська обласна
школа лідер учнівського самоврядування” – проект спрямований на формування
лідерської позиції учнів, їх почуття громадянськості, патріотизму, любові до
міста, громади, країни;
“Навчальне лідерство”
– освітній тренд, що розкриває тенденції розвитку індивідуального, командного й
організаційного навчання;
“Емоційне лідерство”
– новий напрямок у лідерології, спрямований на розвиток уміння управляти собою
й стосунками з іншими людьми.
Щоб виховати лідерів,
в Остап’євській ЗОШ Великобагачанського району, зі школярами працюють так, щоб
вони бачили свою мрію і розуміли кроки, які необхідно зробити, щоб її досягти.
“Особливість нашої
школи полягає в тому, що діти малюють собі мрію. А наступним є розроблення
покрокового алгоритму дій, для її досягнення. Тільки тоді дитина відчує себе
лідером, бо зрозуміє, що від неї багато що залежить”, – говорить учасник івенту
Оксана Кукленко.
А у Федорівському НВК
Карлівського району працює інша модель лідерської компетентності учнів.
“Ми більше уваги
приділяємо проектній діяльності. Спрямована на те, щоб розвивати в учнів такі
лідерські якості, як вміння брати на себе відповідальність, бачити перспективу.
Не можна бути лідером, якщо не бачиш кінцевого результату. Якщо учні бачать
результат, то сприймають все позитивно. У селі дуже важко дитини реалізувати
себе. Школа повинна бути осередком розвитку дитини. Ми їх скеровуємо в різні
напрямки — спортивне, екологічне лідерство, самоврядування та інші”, – говорить
учасник івенту Оксана Ракосій.
©Ліна Решетник/Новини Полтавщини
Як бути лідером: на освітньому івенті у Полтаві розповідали про лідерські програми (ФОТО)
4/
5
Oleh
Lina Reshetnik