У Полтавській
загальноосвітній школі №2, що знаходиться на Подолі, з 5 лютого розпочав
працювати інклюзивно-ресурсний клас. 12 лютого відбулось його офіційне
відкриття. Він є першим на Полтавщині, де займаються дітки з розладом
аутистичного спектру.
Такий ресурсний клас
є проектом БО “Зернятко”, голова якої Людмила Іващенко вже давно займається
темою інклюзії. Відкрити такий клас спонукала проблема — куди діти з особливим
потребами підуть вчитися після корекційних груп у садочках.
“На даний час
інклюзивне навчання тільки розпочинає свою діяльність. Тому ми долучаємось до
розвитку інклюзії. Розуміємо, що діткам з аутистичним спектром дуже важко
адаптуватись. Це підготовчий клас. Вони будуть тут і навчатись, і ходити в їдальню,
бібліотеку, перебуватимуть разом з іншими школярами в одному середовищі. З
часом плануємо всіх дітей об’єднувати і спільно проводити свята. Прагнемо, щоб
1 вересня вони легко пішли до інклюзивного класу”, – розповідає Людмила
Іващенко.
Ресурсний клас — це 5
кімнат:
– кімната
соціально-побутових навичок (там діти навчаються готувати чай, намазувати хліб
на масло разом снідати);
– кімната сенсорної
інтеграції (де відбуваються фізичні навантаження);
– велика зала — (діти
проводять основну частину дня, навчаються, є куточок для відпочинку);
– кімната логопеда;
– музична кімната.
Клас розрахований на
5 діток, зараз там навчається 4 дитини. З ними працюють вчитель, спеціаліст по
сенсорній інтеграції, дефектолог, психолог, куратор класу і експерт. Діти мають
4 уроки, серед них пісочна чи арт-терапія, похід у бібліотеку. Раз на місяць
їздять на екскурсію.
Мама 7-річного Марка
Комірного Катерина розповідає, що до цього син ходив у корекційну групу звичайного
садочка. Але прийшов час готувати дитину до школи і це стало проблемою.
“У багатьох садочках
є корекційні групи, і діток там багато, і педагоги фахові є. Коли постає
питання школи, то тут у батьків починається паніка, бо йти нікуди. Якщо
звичайна дитина зможе піти в школу, де в класі навчається 30 осіб, то дитина з
особливими потребами не зможе морально висидіти урок, їй важко. Коли є клас, де
дитина може підготуватись і адаптуватись, то це гарний крок для суспільства. І
для діток це шанс потрапити в оточення звичайних дітей і в звичайний клас”, –
говорить жінка.
Програму для класу
допомагала розробляти київський професор Тетяна Скрипник. Зазначає, що у
питанні створення ресурсного класу, де діти готуються до школи, Полтава
обігнала Київ.
“У нас є задум —
розробити модель, за якою потім можна впроваджувати таку цілеспрямовану
компетентну допомогу цим дітям, щоб вони здобували якісну освіту. Це такий
майданчик, де готуємо і педагогів, і дітей. Також думаємо над інноваційною
моделлю підвищення компетентності фахівців. Вона полягає в тому, що не на
курсах, тренінгах, семінарах, а безпосередньо під час професійної діяльності
відпрацьовується командний супровід. Дуже важко впроваджувати подібне, тому що все залежить від місцевої
влади. Рік тому ми розробили модель такого класу і нам в одній зі шкіл Києва не
вдалось реалізувати. Ми спромоглися це зробити і у нас буде Центр розвитку дитини.
Але Полтава випередила столицю в цьому сенсі”, – розповідає Тетяна Скрипник.
©Ліна Решетник/Новини Полтавщини
У Полтаві запрацював ресурсний клас для дітей з аутизмом (ФОТО)
4/
5
Oleh
Lina Reshetnik